Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/0/4/7/snackblad.be/httpd.www/wp-content/themes/the-core-parent/theme-includes/helpers.php on line 1413

Dossier: digitale menuborden

Snack van de maand….
Voor de zoveelste keer moet u een A4’tje printen en ergens in uw zaak ophangen
Maar daar had u net even geen tijd voor en dacht…. ach, dat doen we morgen wel.
In een poging om beter te communiceren met klanten, zijn steeds meer frituristen snackbars en sandwichbar’s hun gedrukte menuborden aan het vervangen door hoge resolutie digitale menuborden.
Dit naar het motto van de snelrestauratie : klanten zijn haastig – maar willen toch een hoogwaardige ervaring.
Met behulp van digitale menuborden kunnen snackbars en frituren voldoen aan de wensen van de klant maar ook het zakencijfer verhogen.

Hier enkele manieren waarop digitale menuborden uw zaak kunnen helpen :

  • Beter geïnformeerde beslissingen:
    Statische menu’s kunnen saai zijn, en ze belemmeren soms de klant bij het nemen van een beslissing. Digitale menuborden zorgen voor een rijkere ervaring met levendige, geanimeerde en meer in het oog springende displays . Digitale menuborden zijn als onbeperkte grote borden waarop de klant alle menu-items in 1 oogopslag kan zien . Dat helpt hem om vlug een weloverwogen aankoopbeslissing te nemen.
  • Positieve klantenervaring:
    Vandaag de dag willen meer klanten weten wat de voedingswaarde-informatie is van het eten dat ze bestellen. Met hun onbeperkte schermmogelijkheden kunnen de digitale menuborden ook voedingsinformatie geven om klanten te helpen bij hun aankoopbeslissingen. Verder is het ook zo dat vuile , oude of moeilijk leesbare en te kleine belettering van de menuborden een doorn in het oog kan zijn van veel klanten .

Dit is éen van de grootste voordelen van de digitale schermen , met hoge definitie schermen kan men haarscherp alle lettertypes in alle mogelijke groottes weergeven .

Experten stellen ook dat deze digitale media helpen om het wachtmoment te verzachten, of in ieder geval aan de klant het gevoel geven dat ze minder lang moeten aanschuiven. Met video’s of beelden die hun aandacht trekken , denken ze niet meer aan het wachten .
Uit research blijkt dat iemand die in de rij aanschuift voor 1 minuut , door die beelden het gevoel heeft dat hij maar een halve minuut aan het aanschuiven is.
Digitale menuborden brengen door hun design en prachtige kleurenschermen ook een nieuwe energie en ambiance in de zaak. De look en feel van de zaak kan daardoor enorm verbeteren, en een stuk hipper en moderner ogen.
Beter zakencijfer door content borden te wijzigen
De basis van een succesvolle strategie voor digitale menuborden , is de kwaliteit van je content.
Klantenprofielen kunnen vlug wijzigen gedurende verschillende momenten van de dag, en digitale menuborden moeten dan automatisch kunnen aanpassen met relevante content.
Bvb De ochtend consument die van de trein stapt heeft andere noden dan de student die ’s avonds nog eens binnenspringt voor een late hap. Het ontwikkelen van andere content voor de verschillende momenten van de dag is een goede manier om het maximum uit de technologie te halen.
De meeste frituristen en snackbars maken de overstap naar deze borden ook omdat ze zo beter kunnen communiceren met de klanten . Ze kunnen zonder enige moeite vlug nieuwe producten promoten , alsook producten promoten waar ze meer winst op maken , zodat hun zakencijfer verbetert. De slimme friturist toont omzetverhogende gerechten, waardoor zijn marge toeneemt en het resultaat stijgt.
Gebruiksvriendelijk
Het voordeel van het digitaal menubord is, dat het op een zeer gebruiksvriendelijke manier kan worden beheerd. Er wordt immers van uitgegaan dat een frituuruitbater in zijn vrije tijd weinig zin heeft om achter een computer te zitten: alle aanpassingen moeten dus in een minimum van tijd kunnen worden doorgevoerd.
Voordelen digitale menuborden
Kan de beslissingen van uw vaste klanten beînvloeden door het aanprijzen van uw dagelijkse menuspecials.
U Wijzigt uw prijzen en menu-aanbod op afstand, gemakkelijk en binnen een paar minuten.
U kan uw menu-aanbod op verschillende tijdstippen van de dag automatisch aanpassen.
U kan eenvoudig uw promoties en prijspunten testen, bvb uw promoties plannen tijdens piekuren.
U kan gebruik maken van in het oog springende beelden om uw producten volledig onweerstaanbaar te maken.
Voedingsinformatie-eisen kunnen weergegeven worden.
Drukwerkkosten kunnen verlaagd worden.
Digitale menuborden zorgen voor een rijkere ervaring met levendige blikvangers, die meer in het oog springen. U bent in staat meer producten te presenteren en kan er voor zorgen dat uw klant een betere beslissing neemt.
U kan ervaren dat processen sneller gaan lopen, immers de klant maakt sneller zijn keuze en dus sneller geholpen.
Een professionele uitstraling voor uw zaak.
Omzetverhogend door acties te presenteren (bijvoorbeeld: snack van de week).
Investeringsvermindering door reclame van andere bedrijven ( bvb coca cola) uit te zenden, sommige firma’s geven u hiervoor een vergoeding. •
De frituurbezoeker ervaart het wachtmoment veel positiever . Door de visuele interactie krijgt die een “wow” gevoel en zorgen de getoonde beelden voor een positieve impact op het bestelgedrag.
Amerika
In Amerika zijn ze al niet meer weg te denken: Digital MenuBoards of te wel menukaarten in de vorm van Narrowcasting.
Nu zijn Amerikanen natuurlijk ook grootgebruikers van fastfood, maar ook de gemiddelde Belg eet heel wat snacks!
Zou deze oplossing ook in België zo’n vlucht gaan nemen?
We kunnen in ieder geval wat van de overkant leren. Na enkele jaren
ervaring met MenuBoards is in Amerika onlangs een Onderzoeksrapport gepubliceerd met een aantal interessante uitkomsten:
het belangrijkste voordeel voor de exploitant is het centraal kunnen besturen van zijn menulijsten en de daarmee verhoogde flexibiliteit en de verlaagde kosten voor aanpassingen.
de klanttevredenheid is door de MenuBoards met bijna 50% gestegen en de verkoop van promotionele items is met bijna 40% gestegen.
verder ziet men een marge-toename van bijna 10% per transactie.
Ook geeft het onderzoek aan dat het leeuwendeel van de exploitanten de investering in de hard- en software binnen één tot anderhalf jaar zou terugverdiend hebben.

Nota : deze exploitanten zijn zowel snackbars , restaurants , als hele grote fastfoodketens. (RV)