Week van de Friet: 28 november – 4 december

 

2016_logo-week-van-de-friet‘Frietjes van de frituur, da’s pas thuiskomen’

 Wat wil de Belg eten als hij thuiskomt uit het buitenland? Juist ja, frietjes van zijn favoriete frituur. Het nieuwe online promotiefilmpje van VLAM voor de ‘Week van de friet’ alludeert hierop en wordt versterkt door een terugkeer van het frietlied.

Rond punt

Naar Nederland rijden, net over de grens draaien op het eerste ronde punt om vrolijk terug te keren naar België en zo het gevoel van ‘thuiskomen uit het buitenland’ te creëren. Dat is het grappige en herkenbare scenario van het nieuwe promotiefilmpje voor de Week van de friet. Dit nieuwe filmpje verwijst duidelijk naar de campagneslogan ‘Frietjes van de frituur, da’s pas thuiskomen’ en zal te zien zijn op Facebook, Youtube en enkele nieuwswebsites.

Vernieuwd frietlied

In 2000 lanceerde VLAM samen met de frituristen het fameuze frietlied, tijdens de eerste campagne voor frietjes van de frituur. Een grappige tekst en een vrolijk deuntje: het perfecte huwelijk voor een geslaagde actie die in eenieders oren bleef hangen.

Voor de Week van de friet 2016 werd het frietlied afgestoft en kreeg het een extra strofe om het perfect te laten aansluiten bij de nieuwe campagneboodschap. Gedurende de hele Week van de friet zal het frietlied te horen zijn op StuBru, MNM, Q Music en Joe FM. Bovendien is het frietlied te horen als achtergrondmuziek van het nieuwe filmpje, zodat beide elkaar versterken.

Wil je zelf het frietlied herbeluisteren of het filmpje bekijken? Dat kan via www.facebook.be/weekvandefriet. Delen is warm aanbevolen! Post je zelf iets op sociale media? Vergeet dan zeker onze hashtag #weekvandefriet niet. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de Week helemaal tot leven komt!

Week van de friet

Al voor de 17de keer staat de frituur centraal tijdens de Week van de friet. VLAM wil via deze formule vooral de frituren op een positieve manier in de kijker zetten en de Vlaming goesting doen krijgen in frietjes van de frituur. Omdat zowat iedereen wel houdt van een frietje van de frituur, mikt de campagne op een zeer brede doelgroep, namelijk 15- tot 65-jarige Vlamingen. Om een positieve sfeer rond de frituur te creëren, speelt VLAM in op de positieve emoties die de consument associeert met frituren: sociaal, gezellig, nostalgie, familiegebeuren … De jaarlijkse afspraak eind november – begin december is de consument alvast niet ontgaan. 63% van de Vlamingen herkende immers de Week van de friet al (onderzoek 2015).