Aviko gaat strijd aan met verse frieten

 

Met de introductie van Oerfrites op Horecava gaat Aviko de strijd aan met de zelf voor- en afgebakken frieten. De fabrikant uit Steenderen is er naar eigen zeggen in geslaagd een vers voorgebakken friet te ontwikkelen die qua uiterlijk, smaak en beleving niet onder doet voor zelf voorgebakken verse frieten.

De belangstelling voor verse frieten neemt toe onder snackbaruitbaters. ‘Ambachtelijk, authentiek en smaak’ zijn immers trends die leven onder consumenten. Aviko antwoord met de Oerfriet die op de Horecava werd geïntroduceerd en die de smaak, krokantheid, kwaliteit, ambachtelijkheid en het, iets donkerder gebakken, uiterlijk van verse frieten heeft, aldus de fabrikant uit Steenderen. ‘Je proeft door de snijmaat (14 mm) weer echt de aardappel. We gebruiken bovendien de hele aardappel, dus je hebt het ambachtelijke uiterlijk met kortere frietjes zoals bij zelf voorbakken’, zeggen channel marketeer Janneke Loeven en salesmanager Dick Everaarts.  ‘Bij smaaktesten en vergelijkingen dachten consumentenpanels en cafetariahouders dat het verse frieten zijn’, zijn ze overtuigd van het succes.